مامان نی نی

کفش مناسب در دوران بارداری

1400/12/7 9:39
نویسنده : مامانی
178 بازدید
اشتراک گذاری

آنچه همگی بر در دروان بارداری بر آن واقفیم، افزایش وزن مادر است. تغییرات ظاهری ایجاد شده در مادران برروی پاهای او نیز تاثیر گذاشته و بروز درد، تورم و گرفتگی ماهیچه ها را به همراه دارند. در این دوران مادران ناچار به تغییر کفش های خود هستند و استفاده از کفش های قدیمی شان و یا انتخاب کف نامناسب بر سلامتی آنها چه در دوران بارداری و چه پس از آن تاثیرگذار است. اما چه کفشی مناسب دوران بارداری است؟

  1. به پاشنه دارها نه بگویید.

استفاده از کفش های پاشنه دار یکی از بدترین انتخاب های دوران بارداری است. در این دوران با افازیش وزن، تعادل بدن کمتر می شود و امکان زمین خوردن بیشتر می گردد. علاوه بر این کفش های پاشنه دار فشار مضاعفی را به پا و کمر شما وارد می نمایند. اگر عادت به پوشیدن این کفش ها دارید، در این دوران آنها را کنار گذاشته و به آنها نه بگویید.

کفش پاشنه دار

  1. کفش های کاملا تخت نپوشید.

کفش های کاملا تخت نیز از انتخاب های اشتباه دوران بارداری هستند. این کفش ها فشار زیادی را به پا و کمر وارد می نمایند.  سعی کنید کفش های با لژ 1 تا 2 سانت با کفی مناسب، مستحکم و در عین حال نرم و انعطاف پذیر را انتخاب کنید.

  1. کفش های بندی را کنار گذارید.

در ماه های آخر بارداری، خم شدن و بستن بند کفش ها بسیار سخت و دشوار است. کفش های بندی را از بین گزینه های انتخاب حذف و به سراغ کفش هایی بروید که به آسانی می توان پوشید.

  1. کتانی

کتانی ها از بهترین کفش های زنانه دوران بارداری هستند. کفش های کتانی مناسب هر فصل بوده و پا در آنها بسیار راحت می باشند. در انتخاب کفش های کتانی دقت کنید که بندی نباشند. پنجه پهنی داشته باشند تا انگشتان پا در آنها راحت باشند.

  1. صندل

در فصل تابستان دمای بدن افزایش می یابد. صندل ها نیز از کفش های مناسب در دوران بارداری در فصول گرم سال هستند که می تونید گرما را از خودتون دور کنید.

صندل زنانه

نکات لازم در هنگام انتخاب کفش های دوران بارداری:

  1. کفشی بزرگتر از سایز پای خود را خریداری کنید تا در ماه های دیگر دوران بارداری کفش تان برای شما تنگ نباشد.
  2. کفی طبی و متناسب با قوس پا داشته باشند. در دوران بارداری قوس ممکن است کاهش یابد. یا فشاری که به پاشنه وارد می شود می تواند باعث درد پاشنه گردد. کفش های زنانه با کفی مناسب و طبی از بهترین کفش ها  چه در دوران بارداری و چه قبل و بعد از بارداری هستند.
  3. حتی المقدور کفش های چرم را انتخاب کنید تا پاهای شما کاملا در آنها راحت باشند.
  4. از پوشیدن کفش های نوک تیز خودداری نمایید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)